23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Lego har forladt legetøjsbranchen

Lego vil ikke længere betegne sig selv som en del af legetøjsbranchen, men i stedet som en del af den nye branche "leg".

- Vi ser os selv som en del af den branche, man kunne kalde »leg«. Den kan man ikke finde i nogen industristatistik, siger marketingdirektør Mads Nipper. Det oplyser Berlingske Nyhedsbureau.

Legoklodsen vil dog, ifølge Nipper, ikke blive fjernet, da det fysiske legetøj altid vil være vigtigt. Lego forsøger at tilpasse sig børnenes tankegang, hvor der ikke nødvendigvis skelnes mellem en analog og en digital verden.

- Når de [børn] finder information, leger og socialiserer sig, tænker de ikke over det. De bruger de digitale medier som en fuldstændig integreret del af deres hverdag, siger Nipper.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.141|instance-web01